sobota 12. srpna 2017

Cesta z Opavy do Brna - Poprvé

  Dlouho plánovaná cesta se letos stala skutečností. Zásluhou na tom má letos narozený první vnouček. Trasu jsem rozdělil na dvě části. I.etapa zněla Opava - Olomouc a II. Olomouc - Brno. S přespáním v Samotíškách pod Svatým Kopeček. A nyní hurá na cestu.
   Byla sobota 5.8. 9:00 já osedlal Hopíka a vyrazil po silnici II. třídy směr Budišov nad Budišovkou přes Otice, Uhlířov, Mikolajice, Mělč. Přede mnou bylo pár brdků a také tří kilometrové stoupání k Mělči o průměru 5%. Poté jsem spadl k Holubici, přelezl Zálužné a začal stoupat k Svatoňovicím. Pak už to bylo 2 km do Budišova. Teplota nebezpečné stoupala, blížila se ke 30. Toužil jsem po kávě a doplnění bidonů, ale kde nic není ani smrt nebere. Zachránili mě pořadatelé závodu terénních aut v Guntramovicích, přede mnou bylo stoupání pod Červenou horu u Staré Libavé. Odtud jsem pokračoval po silnici II . třídy č. 440 směr Domašov nad Bystřicí. Nový asfalt byl odměnou a také zastavení u Památníku bytový Generála Laudona. V Domašově jsem doplnil bidony před stoupáním na Hamberk resp. Jívovou. Poté už jsem letěl přes Vésku a Dolany do cíle pod Svatý Kopeček. Ten jsem poté navštívil a ochutnal tamní Svatokopecké za odměnu a kochal se tamní krásou a duchovnem.
   Nedělní etapa Olomouc - Brno začala nezvykle brzo, v 6:00. Bylo teplo a vzduch byl cítít deštěm, ale ještě nepršelo a tak jsem vyrazil směr Olomouc přes Bystrovany. V Olomouci jsem rychle našel Cyklotrasu č. 5, která mě provedla Hanáckou metropolí až k výjezdu směr Bystročice,  Olšany a Prostějov. Kousek za Prostějovem jsem si dal kávičku a již za mírného deště pokračoval dál k Brnu. Ale ještě před tím složím poklonu městu Olomouc a Prostějov za průtahy městy a následné cyklostezky. Hlavně z Prostějova až do Zešova je to komfortní. Poté jsem pokračoval po 5041 až do Brodu u Prostějova a odtud po Císařské cestě do Vyškova. Zde již déšť zhoustl tak, že jsem musel zastavit. Poté jsem využil bývalé hlavní cesty na Brno a vyrazil směr Komořany, Rousínov, využil jsem i služeb Hotelu Alletr ke chvilce Na kávičku. Pak již spěchal za vnoučkem do moravské metropole kolem bojiště Tří Císařů u Slavkova a bylo to stále do kopce z kopce.
   Před 14. hodinou jsem se hlásil u rodinky. Byl to nádherný zážitek.

















Žádné komentáře:

Okomentovat